Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 29 november, 2008

Ätbara favoriter

Den här utmaningen har legat ett tag, hittade den hos Stellan som norpade den från Lena, men nu skall jag ta tag i det.
Jag gillar mest hemlagat. Jag blir oftast besviken på restaurangmat! Så lite annorlunda kanske detta blir ändå. 

Kaffe: Inte alls! 

Husmanskost: Mjölkmackaroner, kassler(kalkon) med ostsås, annans och ris 

Te: Ända jag dricker är söderte.

Senap: Hemlagad efter mammas recept (stark) eller dijon.

Glass: Choklad, helst cookie dough eller McDonalds chocolate dream.

Godis (utom choklad): Öööö, popcorn då?!

Mat – ursprungsland: Italien, Turkiet eller Thailand.

Tårta/bakelse: Chokladbollar eller Gilles chokladflarn. Eller daimtårta … 

Choklad: … bollar … eller i allt! I bakelser, glass, godis … 

Marmelad: Bob?! Äter det bara hos mamma på rostat bröd och då har hon bara Bob hemma. För sockrigt annars! 

Dessert: Daimtårta, kladdkaka, allt med choklad som inte är extra socker i (typ bränt socker med mer). Jag vet, jag är knasig, men jag gillar inte lyxiga efterrätter. Jag är hemskt kräsen på det sättet att jag gillar lite och vill bara ha det jag gillar.

Snacks: Egna, hemgjorda breadsticks med västerbottenost och persillade. Mmmmmm!!!

Julbordskomponent: Janssons Frestelse. Helt klart!

Dryck, alkohol: Strawberry Daiquiri, helt klart. Men få gör dem bra dock.

Salladsdressing: Oljan som blir över i pannan när jag stekt kycklingen som skall i salladen.

Matbröd: Mammas limpa och havrekex. Utan konkurrens. 

Dryck, alkoholfri: Coca cola. Annars alkoholfria drinkar när de är bra!

Maträtt alla kategorier: Pasta och kyckling. Fick jag äta chiken Alfredon som jag åt i NY i somras varje dag så skulle jag lätt kunna göra det!!! 

Frukost: är tråkigt. Jag kan inte äta de där goda fiberbrödet med ost, röd lök, tomat, gurka, avocado och persillade längre. Fibrer och jag går inte ihop. Men melon är i och för sig aldrig fel. Inte hotellfrukost heller för den delen.

Nostalgigodis: Kan man ha det när man är 27? Skulle vara Toy då.

Nostalgimat: Gräddstuvad lever.

Bästa kulinariska minne: Det är när syrrans kille, f.d. kanon-kock, drog ihop värsta trerätters av det som fanns i kylskåpet en nyårsafton. Kanske hur gott som helst! 

Näst bästa kulinariska minne: När jag åt den ostfyllda pastan med kyckling hemma första gången. Eller NY:s Alfredo .. tufft val!

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Read Full Post »